شرایط همکاری فروشگاه‌ها با اودینا

موتور جستجوی خرید اودینا توسط دانشجویان جهاد دانشگاهی مشهد با هدف ارائه‌ی شفاف اطلاعات قیمتی کیفیت و مدتی محصولات آموزشی به کاربران و تسهیل فرآیند خرید آنلاین از فروشگاه‌های طراحی شده است. قوانین و شرایط اودینا برای فروشگاه‌ها در راستای حفظ اعتماد کاربران به فروشگاه‌های معرفی شده توسط اودینا بنا شده است. لذا این شرایط و قوانین به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین اودینا و فروشندگان حاکم خواهد بود و لازم است فروشندگان محترم پیش از استفاده از خدمات پلتفرم اودینا ، این شرایط را به‌دقت مطالعه و تایید فرمایند. در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در اودینا را نخواهند داشت.

ممکن است موارد مندرج در این تفاهم‌نامه تغییر کند. در این صورت، تغییرات از طریق پنل پشتیبانی و رایانامه به فروشگاه‌های ثبت‌نام شده در اودینا اطلاع داده خواهد شد. در صورت عدم پذیرش تغییرات لازم هست مراتب را از طریق پنل پشتیبانی به ما اطلاع دهید تا مراحل خاتمه‌ی همکاری انجام شود، در غیر این صورت ادامه‌ی همکاری شما با اودینا به منزله‌ی پذیرش تغییرات خواهد بود.

التزام فروشگاه به قوانین تجارت الکترونیک

کلیه فروشگاه‌ها در اودینا ملزم به رعایت قوانین تجارت الکترونیک هستند. در صورتی که گزارش عدم رعایت قانون تجارت الکترونیک از سوی کاربران گزارش شود و صحت این ادعا برای کارشناسان اودینا محرز شود، فروشگاه تا زمان ایفای تعهد به قانون تجارت الکترونیک و تعهد به تکرار نشدن دوباره این رفتار، از ادامه فعالیت در اودینا محروم خواهد شد. لازم به تاکید هست که قانون تجارت الکترونیک مقدم بر قوانین خود فروشگاه هست و فروشگاهی نمی‌تواند در قوانین خود، موردی مغایر با قانون تجارت الکترونیک منظور کند.

محصولاتی که نمایش آنها در اودینا ممنوع است
  • فروش آموزش های هک

در صورت وجود چنین محصولاتی برای اودینا محرز شود، اودینا می‌تواند این محصولات و یا فروشگاه را به طور کلی از نتایج خود حذف نماید.

بروز بودن قیمت‌ها

فروشگاه های اینترنتی موظف هستند قیمت و موجودی محصولات آن ها در اودینا بروز باشد و در صورتی که مغایرتی برای اودینا محرز شود، به فروشگاه بازخورد اولیه داده شده

رعایت عرف، اخلاق و صداقت در محتوا

محتوای یک فروشگاه از نظر موارد عرفی و اخلاقی نباید نامناسب باشد. همچنین اطلاعات ثبت شده در سایت باید با اطلاعات محصول کاملا مطابقت کند. در صورتی که اطلاعات درج شده در سایت فروشگاه صداقت و شفافیت لازم را نداشته باشد، اودینا ناچار است به همکاری خود با فروشگاه خاطی خاتمه دهد.

رعایت اخلاق، احترام و صداقت در ارتباطات

رعایت اخلاق، احترام و صداقت در تمامی روش‌های ارتباطی اودینا با فروشگاه‌ها از طرف کارشناسان اودینا یک اصل هست. همچنین انتظار داریم فروشگاه‌ها در ارتباط با کارشناسان اودینا این موضوع را رعایت کنند. در صورتی که شما در ارتباط با کارشناسان اودینا موردی خلاف این اصول مشاهده کردید از طریق ایمیل info@odina.ir یا از طریق ای تلگرام odina_support  گزارش کنید تا توسط واحد مدیریت بررسی شود. همچنین در صورتی که کارشناسان اودینا موردی خلاف این اصول را مکررا از طرف فروشگاهی مشاهده کنند، بعداز بررسی موضوع ناچار به خاتمه‌ی همکاری با فروشگاه هستیم. این اصل شامل همه‌ی راه‌های ارتباطی از جمله ارتباطات حضوری، تلفنی، ایمیلی، تلگرامی و پنل پشتیبانی اودینا می‌شود.

پیگیری سفارش/شکایت کاربران

اودینا با هدف افزایش رضایت مندی کاربران اودینا و کمک به ارتفا سطح کیفی خدمات فروشگاه های همکار رسیدگی به شکایت ها را انجام می دهد. ا این رو فروشگاه ها ملزم به رسیدگی و پاسخگویی به شکایت های ثبت شده بوده و در صورتی عدم پاسخگویی به آن ها اودینامی تواند فروشگاه را غیرفعال کند. غیرفعال کردن یک فروشگاه طبق تصمیم تیم بررسی به شکایت ها و طبق چارچوب های درج شده در قوانین تجارت الکترونیک انجام شده و در مواردی که فروشگاه تخلف حاد، تعداد شکایت های زیاد و … داشته باشد اتفاق می افتد. قابل ذکر است که در آینده آمار شکایت‌های هر فروشگاه و وضعیت رسیدگی به آن، به عنوان سابقه عملکرد فروشگاه به کاربران اودینا نمایش داده خواهد شد. قابل ذکر است که فروشگاه های غیرفعال شده طبق بند درج شده در خاتمه همکاری با اودینا می توانند مابقی مبلغ شارژ حسابشان را دریافت کنند.

در موارد زیر فروشگاه ملزم به پاسخ گویی و رفع مشکل یا خسارت مشتری است
  • عدم تحویل آموزش مرتبط با در خواست مشتری
  • عدم امکان پیگیری سفارش برای کاربر از طریق شماره سفارش در وبسایت فروشگاه وجود نداشته باشد
  • پاسخگویی و امکان ارتباط دو طرفه وجود نداشته باشد
راه ارتباط اصلی اودینا با فروشگاه ها

کانال اصلی ارتباط اودینا با فروشگاه ها از طریق تیکیت پشتیبانی می باشد و بسته به موقعیت ممکن است از ۱ تا ۶ ساعت اطلاع رسانی شود.

دسترسی و نمایش اطلاعات

فروشگاه‌های همکار به اودینا اجازه و حق دسترسی به اطلاعات محصولات در سایت خود را می‌دهند. همچنین اودینا حق دارد این اطلاعات را در موتور جستجوی خود به هر شکل به کاربران خود نمایش دهد. این اطلاعات توسط خزشگرها جمع‌اوری شده و توسط سیستم‌های نیمه اتوماتیک ادغام می‌شوند و به دلیل حجم بالای اطلاعات احتمال خطا وجود دارد. در صورت مشاهده‌ی خطا فروشگاه می‌تواند از پنل پشتیبانی به اودینا اطلاع دهد تا مشکل برطرف شود. همچنین از طریق «پنل ادغام محصولات» می‌توانید درخواست اصلاح اشتباهات را برای اودینا ارسال کنید.

فرایند خاتمه همکاری

در صورتی که فروشگاهی به دلیلی قصد خاتمه‌ی همکاری با اودینا را داشته باشد لازم است درخواست خود را از طریق پنل پشتیبانی با عنوان «خاتمه همکاری» ثبت نماید. در این صورت حداکثر سه روز کاری بعد از ارائه شماره شبا مبلغ باقی مانده از حساب فروشگاه محاسبه خواهد شد و به شماره شبایی که توسط فروشگاه در تیکت ارسالی اعلام شده است توسط سیستم پایا واریز خواهد شد. اودینا نیز این امکان را دارد که با توجه به تصمیم تیم بررسی و نظارت به فروشگاه ها و با هدف رضایت مندی کاربران، همکاری خود با طور دائم با فروشگاه خاتمه دهد. بدیهی است که بعد از اعلام این موضوع، فروشگاه موظف است که شماره شبا و نام صاحب حساب را برای عودت مابقی شارژ پنل در قسمت پشتیبانی اعلام کند.

admin